1e maand zit erop! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wouter Verton - WaarBenJij.nu 1e maand zit erop! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

1e maand zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

12 Augustus 2012 | Canada, Vancouver

Heyy hallo daar aan de andere kant van de wereld! (voor de meesten denk ik :P)

Terwijl ik dit type, zit ik alweer een maand op dit schuitje :P de tijd vliegt voorbij, steeds maar een zeven dagen cruise, met 3 dagen waarbij we in een stad(je) liggen, en 1 dag in glacier bay zijn. Nog een dikke maand te gaan, en dan varen we naar het zuiden, en worden San Diego (ligt net boven Mexico, je kunt de tram pakken daarnaar toe) en Ford Lauderdale (ligt net boven Miami, uur rijden ongeveer) onze omkeerhavens.

Wij gaan daar nu al langzamerhand voor voorbereiden, beetje inlezen in de informatie enz. Ondertussen ben ik nog hard bezig met mijn inwerkprocedures. Het is heel veel informatie waar ik doorheen moet ploegen, maar ik vind het een leuke uitdaging, en het gaat me tot nu toe prima af. Ik ben wel een beetje mijn stem kwijt, ik geloof niet dat ik gewend ben om tussen de 9 – 11 uur per dag aan de telefoon te praten :P Lang leve keelsnoepjes enzo, en het gaat vanzelf weer beter :) Ik ben ondertussen ook op twee tours geweest, 1 keer een paar uur wandklimmen, waarin ik het geluk had dat ik al vele malen eerder heb geklommen, en dus samen met een instructeur de moeilijkere wanden ging doen. Dat leverde me alleen wel 2 dagen spierpijn op :P Werken achter de pc is niet echt lichamelijk zwaar werk haha!

Mijn tweede tour was deze week. In Ketchikan kun je prima duiken/snorkelen, maar helaas worden er geen duikexcursies georganiseerd (ik ben wel zo slim geweest om mijn duikbrevet mee te nemen, want het schijnt dat je op Hawaii met (walvis)haaien kunt duiken:P Daarnaast doen wij ook nog bora bora, aruba en nog meer eilanden aan, dus ik hoop nog vaak een rondje onder water te kunnen zwemmen.
Als je alleen gewend bent om te duiken, dan is snorkelen toch wel beetje balen :P maximaal 5 meter onder water, en dan 30/40 seconden, is toch erg jammer :P Maar het is hier wel prachtig. Tientallen zeesterren, hele scholen kwallen, oerwouden van rare oranje planten, en veel vis. Het water was 45 graden Fahrenheit, geen idee wat dat in celsius is ;) Ik heb het niet koud gehad.

Terug op de boot! Anders lijkt het wel alsof ik hier gewoon vakantie aan het vieren ben :P het team hier aan boord is een hecht team, maar het was geen probleem om erin te komen. Vorige week hebben wij een klein feestje gehad, omdat we een bijzondere hoge gast tevredenheidsscore hadden gehaald. Helemaal niet erg natuurlijk :P
Ook heb ik aardig een vaste werkplek voor mijzelf gecreeerd. Ik kijk door een raam, tussen twee reddingsboten, continue uit over zee of wat er ook te zien is. Helemaal niet erg, en ik had het niet verwacht. Zelfs als ik aan het werk ben kan ik kijken hoe de gletsjers in zee uit komen, en hoe walvissen en orca's uit het water omhoog komen. Maar over 2 maanden zal ik gaan werken aan de receptie, en dan heb ik geen uitzicht naar buiten meer natuurlijk. Ik begin het werken aan de receptie wel te missen hoor, het fysieke contact met gasten. Nu spreek je mensen alleen over de telefoon, en in de gangen/restaurants, maar niet echt werkgerelateerd. Maar dat komt wel weer! Nog 2 maanden wachten/werken.

Ik geloof dat mijn camera ondertussen weer aardig normaal aan het doen is, maar is altijd afwachten natuurlijk. We shall see :)

mensen in Nederland en daarbuiten, tot mails en see you next year :)

en om het even echt te maken:

Thank you and kind regards,


Wouter Verton
International concierge
Guest Relations
ms Statendam
Holland America Line

  • 12 Augustus 2012 - 19:35

    Wouter:

    Wou Wouter! Klinkt goed zeg!.. Niks verslaat hotel Boschrijk natuurlijk, (uch uch) maarruhm, dit is ook een geweldige kans en je grijpt hem :)

  • 12 Augustus 2012 - 19:36

    Tanne:

    *Oeps, die was van mij dus, Groetjes! Tanne

  • 12 Augustus 2012 - 20:00

    Jasmijn :

    Hè boefie!

    Aah leuk man, ben echt jaloers!
    Je zult je leven op het vaste land van Nederland vast niet missen.
    Ik ben ook hard aan het werk, heb 2 banen deze zomer :)
    Na de zomer nog 1 baan, dus ik blijf werkende.

    Doe rustig aan en hopelijk ga ik een keer mee!
    Genietse nog even van het uitzicht :D

    Xxx je zusje

  • 12 Augustus 2012 - 20:09

    Oma Wind:

    Hallo Lieve kleinzoon, ik vind die berichten van jou hartstikke leuk, let maar een beetje op de ned.schepen in de buurt, Eric vaart op de Ijsselborg.
    wie weet zie je hem wel, hij blijft daar ook een beetje in de buurt, ben blij dat je het naar je zin heb, liefs oma

  • 12 Augustus 2012 - 21:26

    Peter Verton:

    en geen heimwee?

  • 13 Augustus 2012 - 09:28

    Wouter (de Echte :P):

    Tanne:
    Je hebt gelijk, niets verslaat Boschrijck :P Dat was een zeer geslaagde tijd :P Mis de walvis wel hoor.. ;) En de braskoer.. en met de auto naar paal 8 racen.. :P
    Jasmijn:
    Thnx! En opzich mis ik Nederland nog niet hoor, alleen kijk ik wel uit naar het eten van echte kaas, aardappelkrabbetjes en mijn onweerstaanbare wraps natuurlijk :P
    Oma:
    Bedankt voor het compliment! Ben blij dat ze leuk zijn om te lezen. Ik hou zeker de Nederlandse schepen een beetje in het oog, maar heb de Ijsselborg nog niet voorbij zien komen. Ik zal de brug vragen om te toeteren :)
    Peter:
    Nee, van heimwee geen last. Heb ik nooit gehad eigenlijk, ik ben ontzettend makkelijk ;)

  • 13 Augustus 2012 - 09:28

    Wouter (de Echte :P):

    Tanne:
    Je hebt gelijk, niets verslaat Boschrijck :P Dat was een zeer geslaagde tijd :P Mis de walvis wel hoor.. ;) En de braskoer.. en met de auto naar paal 8 racen.. :P
    Jasmijn:
    Thnx! En opzich mis ik Nederland nog niet hoor, alleen kijk ik wel uit naar het eten van echte kaas, aardappelkrabbetjes en mijn onweerstaanbare wraps natuurlijk :P
    Oma:
    Bedankt voor het compliment! Ben blij dat ze leuk zijn om te lezen. Ik hou zeker de Nederlandse schepen een beetje in het oog, maar heb de Ijsselborg nog niet voorbij zien komen. Ik zal de brug vragen om te toeteren :)
    Peter:
    Nee, van heimwee geen last. Heb ik nooit gehad eigenlijk, ik ben ontzettend makkelijk ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 17843

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: