Donald Duck & Alaska - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Wouter Verton - WaarBenJij.nu Donald Duck & Alaska - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

Donald Duck & Alaska

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Juneau

Het Alaska seizoen zit er bijna op! En mijn eerste 6 weken inwerken ook. Ik heb enorm veel trainingen en informatie sessies gehad over alles wat er maar te verzinnen valt op de receptie, maar nog altijd is het maar een klein gedeelte.
De havens beginnen ook wel een beetje eentonig te worden. Elke week zijn we in dezelfde havens, en alles draait op toerisme hier, dus je word plat gegooid met toeristen spulletjes. Volgens mij zijn de Amerikanen gek op t-shirts, want het stikt hier van de t-shirt fabrieken enzo. Ook zijn er veel sieraden winkels, in elke stad rond de 60-90 winkels..

Wat wel grappig is, is dat ik vroeger altijd de Donald Duck las, en dat ging af en toe over goudkoorts in Klondike enzo, en dat is hier in Alaska. Dat wist ik nooit, maar wel leuk dat Donald Duck je toch wat meer informatie geeft dan alleen maar plaatjes! En om even in de kindertijd te blijven hangen: afgelopen week ben ik bij een van onze shows geweest, en dit was een show met moderne en klassieke muziek (je moet je opties open houden he), en heel veel muziek herkende ik van Tom en Jerry (die kat en muis :P)

Qua varen gaat het prima, ben niet zeeziek geweest, en heb de eerste 18.000 km erop zitten. Normaal reis ik dat in 3 jaar ofzo, en nu in 6 weken.. Dat gaan alleen maar meer kilometers worden natuurlijk.
Ik ga dit ritje (vancouver-seward-vancouver) nog twee keer doen. Het word hier langzaam aan al echt steeds kouder, het weer wat slechter en de golven wat hoger. Ik werk aan de telefoon, en ik krijg dan opeens telefoontjes voor roomservice voor ons 'high seas menu'. Zelf voel ik er weinig van. Mocht je zelf wat weten van schepen, wij schommelen hoogstens 3-5%. Heerlijk om in slaap te vallen, maar ook on makkelijk van de trap te vallen (nee, is nog niet gebeurd)

Naast het werken heb ik deze tijd ook veel trainingen. EHBO en reanimatie, en volgende week een training voor het omgaan met overlijden. Veel passagiers zijn wat meer 'gedateerd', dus is de kans op overlijden veel groter dan in een gemiddeld stadshotel. Naast de medische kant, ook omgaan met gasten, en mijn engelse woorden vocabulaire word flink bijgespijkerd. Ik moet toch wel elke situatie in minimaal 4 verschillende manieren kunnen vertellen/uitleggen. Daarnaast traint de hele receptie ook in het Spaans. Het begint rustig aan, met kleine simpele zinnen, maar wel erg leuk en interessant. Ik heb nu alleen een nederlandse en duitse vlag op mijn naamplaatje (de talen die ik naast engels spreek) maar het zou leuk zijn als daar ook een spaanse bij kon komen natuurlijk. Dat is nog heel ver weg :P

Omdat we bijna van route gaan wisselen, gaan we langzaam voorbereiden op deze nieuwe route. Wat is er te doen in de havens? Alle basic informatie, die ik nu voor Alaska allemaal wel weet, weer allemaal opnieuw leren voor de route van San Diego naar Fort Lauderdale.

Mensen, hoe gaat het met jullie? De hittegolf in Nederland overleefd? Hebben jullie nog altijd de euro? ;)

Groetjes uit Juneau, Alaska

Wouter

  • 24 Augustus 2012 - 09:56

    Maria Wind-otger:

    Hoi Wouter, nou dus inderdaad tijd dat je wat anders gaat zien.
    Dat "slingeren"van het schip valt natuurlijk wel mee.
    Maar dat moet ook met een schil alias hotel.
    Eric slingert regelmatig echt, Ik vroeger bij opa aan boord ook, dan kon je echt niet lopen og op een "losse"stoel zitten.
    Zelfs slapen was soms moeilijk.
    Ik hoor wel weer van je, liefs oma

  • 24 Augustus 2012 - 11:43

    Jasmijn:

    Heeee boefiebeertje! :D

    Haha ik moest wel lachen om je verhaaltje over Donald Duck en Tom&Jerry XD
    Ik herken het inderdaad ook nog wel dat ze het daar over gehad hebben.
    En ook dat ze informatie gaven over de walvissen in Alaska, dat deed Goofy XD

    Hier gaat het goed. Het weer is een beetje om geslagen, we hebben echt warme dagen gehad, het is hier nu rond de 20 graden en bewolkt. Maar nog altijd wel lekker. De euro, ja die hebben we nogsteeds, maarja.. het is er nogsteeds niet goedkoper op geworden xD

    Wel heb ik Fleur der oude laptop gekregen zodat ik hier, in Raalte, ook mijn eigen ding kan doen. Dus ik volg je nu ook gewoon lekker op waarbenjij.nu :)

    Heeeeeel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    Xxx
    Je zusje

  • 25 Augustus 2012 - 10:50

    Menno:

    Kerel,

    zo te lezen heb je het wel naar je zin, ben wel jaloers
    hoor...zodra ik hier uit deze 'gevangenis' ben ga ik het ook proberen

    die hitte...nee daar merk ik niet zoveel van...wel dus!
    heb afgelopen weekend met 35 graden in de schaduw
    op lowlands staan beunen, ach heb het overleefd
    Inmiddels regent het hier weer, goede oude nederland

    succes daar nog en spreek je later
    menno

  • 26 Augustus 2012 - 21:12

    Elles:

    Ik verwacht een T-shirt en oorbellen als je terug bent XD

  • 26 Augustus 2012 - 21:13

    Elles:

    Oh enne we kunnen wel samen een cursus spaans gaan doen. Dat wil ik ook altijd nog een keer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 17842

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: