Flying home for Christmas - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Wouter Verton - WaarBenJij.nu Flying home for Christmas - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

Flying home for Christmas

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

24 December 2012 | Nederland, Drachten

Hey iedereen!

Wanneer jullie dit lezen, zit ik alweer in Nederland. Ik heb namelijk mijn contract eerder laten aflopen, zodat ik thuis kon zijn met kerst. Leuke verrassing toch?

Maar hoe waren de afgelopen 5 maanden? Het werk is totaal anders dan wat er in Nederland te vinden is in de horeca en hotel wereld :P Het is enorm massaal, maar aan de andere kant kan het heel stil zijn. Het draait voornamelijk om het oplossen van problemen, klachten en schreeuwende mensen.

Natuurlijk waren er ook hele leuke momenten. Zoals ik al eerder in mijn blog schreef, de mens blijft mij af en toe enorm verbazen. Mensen hebben al eens eerder tegen mij gezegt: de dingen die je in een hotel meemaakt, je moet ze opschrijven. Vele situaties heb ik op mijn blog geplaatst, sommige uit respect voor de medemens toch maar niet. Maar ik vertel ze graag 

Het reizen zou ik graag dagelijks blijven doen. Het is heerlijk om ’s ochtends van het schip te lopen, en rustig te ontbijten in Mexico, Canada of Honolulu, maar ik heb besloten om het voortaan maar op vakanties te houden (over de lengte van de vakanties laat ik me maar niet uit  )

Ook gaat het normale leven (dat in Nederland) ook op full-speed door, en daar krijg je erg weinig van mee. Zowel de ups als downs natuurlijk :)

Even een kleine opsomming van afgelopen half jaar:
5x op en neer van Vancouver naar Seward
3x door het Panama kanaal
1x langs Hawaii en Frans Polynesië
25 verschillende havens:
Vancouver, Ketchikan, Juneau, Skagway, Haines, Seward, Victoria Island, San Diego, Puerto Vallarta, Huatulco, Puerto Chiapas, Puerto Quetzal, Corinto, Panama City, Oranjestad, Fort Lauderdale, Cabo san Lucas, Cartagena, Honolulu, Hilo, Lahaina, Bora Bora, Papeete, Opunoha Bay & Nuko Hiva
4 geannuleerde havens (Glacier bay, Fanning Island, Uturoa & Avaturo)
3425 uur aan boord doorgebracht
107 uur aan land doorgebracht (zo’n 3% van mijn totale contract..)
Teveel films gezien (dankjewel Imara :P)
Japans gegeten in Alaska, poffertjes op Aruba en kokosnoten in Frans Polynesië
81.794 km gevaren, en 120 km gereden in mijn huurautootje :)

Maar wat zijn nu de plannen? Eerst heerlijk genieten van de kerst, nieuwjaar en dan gaan we 2013 weer fris beginnen! Hoe? Daar hebben we het nog wel over :)

Natuurlijk ging mijn terug reis niet geheel vlekkeloos.. maar ik ben enorm flexibel gelukkig! Vrijdag ochtend het schip verlaten, en gelijk ingecheckt voor mijn vlucht van 17:00. Rustig rondhangen op het vliegveld, en wachten in de lounge waar mijn vliegtuig stond aangegeven. Toen er om kwart voor vijf nog geen vliegtuig stond, begon ik toch nattigheid te voelen.. Dus maar even naar de balie, bleek de vlucht te zijn geannuleerd, maar mijn ingecheckte bagage was al in LAX.. (ik zou van San Diego naar Los Angeles vliegen, dan naar Parijs, en dan Schiphol. Helaas voor mij was er die avond geen enkele vlucht meer die avond, het weekend voor kerst schijnt erg populair te zijn.

Maar Delta (kudos!) boekte mij in een luxe hotel in de binnenstad, transfers, maaltijden en alles, en ik stond de volgende dag geboekt op de 8:00 vlucht via Atlanta naar Schiphol. Na een veilige 21 december, je weet het maar nooit met die Maya's, en een heerlijke nacht slaap in een kamer die 10x zo groot was als mijn kamer aan boord, mooi op tijd naar Schiphol gevlogen.

Helaas nog geen bagage, maar dat scheelt ook weer sjouwen in de trein. Die wordt morgen naar huis gebracht, ik hoef er helemaal niets aan te doen.

Ik wens jullie allemaal natuurlijk een fantastische kerst, een prachtige oud en nieuw en een gelukkig nieuwjaar!

Till we meet again :)

Wouter





  • 25 December 2012 - 00:05

    Sake:

    Wel wouter, welkom terug jongen. Op naar een nieuw avontuur. Waar dat ook maar mag zijn.
    En voor nu fijne feestdagen en een goed 2013

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2056
Totaal aantal bezoekers 18437

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: