Cruisen naar Hawaii! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Wouter Verton - WaarBenJij.nu Cruisen naar Hawaii! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

Cruisen naar Hawaii!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

30 November 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Voorlopig geen Panama Kanaal meer, maar nu op naar de zuid-westelijke eilanden. Het schip blijft op zich hetzelfde, maar qua drukte is het even iets anders.

Afgelopen vrijdag zijn er 3 collega's van mij naar huis gegaan, contract zat erop, en er zouden 2 nieuwe voor in de plaats komen... maar helaas, die kwamen niet.. momenteel draaien wij dus 630 kamers met een team van 9 man. Je kunt dus wel zeggen dat de werkdruk vrij hoog ligt. Natuurlijk is het te doen, maar ontspannen is anders. Als het goed is komt er snel versterking bij :)

Deze cruise duurt tot 21 december, een hele lange rit, met veel zeedagen (als ik moest kiezen tussen 5 dagen varen, of 6 uur vliegen naar Hawaï, dan wist ik het wel :P) maar natuurlijk wel de moeite waard. Helaas vier ik geen sinterklaas op Christmas island, we hebben helaas dat eiland moeten annuleren vanwege de dichtslibbing van het tender kanaal. Door 1 of andere storm is het water nu zo ondiep dat onze tenders er niet doorheen komen, en het is zo lullig als we 150 mensen moeten achterlaten op een zandbank..

Na deze cruise doen we de 14 daagse Holiday cruise door het panama kanaal, gooien we iedereen van boord in Fort Lauderdale, en gaan we twee weken in Freeport, Bahama's liggen, voor onderhoud. Nu dacht ik natuurlijk: 2 weken vakantie! Bahama's! Maar het is helaas 1 groot industrie gebied... maar even kijken hoe dat gaat lopen.

Kerst en Nieuwjaar vier ik in Mexico en midden op zee. Ik ben benieuwd of daar uberhaupt vuurwerk aan te pas gaat komen, op zee is dat toch nog altijd een hulpmiddel.. We shall see :)

Maar nu eerst Hawai! Heb nu mijn eerste overnachting gehad op Uahu, het eiland waar Honolulu op ligt. De eerste dag ben ik tijdens mijn lunchpauze gewoon rondje wezen lopen, even het centrum bekijken, we liggen er middenin, en auto regelen. De volgende dag, donderdag, had ik een lange middagpauze, van 11 tot 18 uur, dus ideaal om het eiland te verkennen. En voor 40 dollar een auto huren, is nou ook niet echt heel duur.
Helaas hadden ze, toen ik donderdag mijn auto ging ophalen, geen klein model meer, waardoor ik werd opgescheept met een gloednieuwe SUV (300 mijl op de teller..) en ik moet zeggen, er zijn vervelendere manieren om een eiland te verkennen. Mocht je ooit Hawaii bezoeken, sla Waikiki beach over.. vooral erg druk, stelt geen reet voor en je kunt nergens parkeren. Ik ben snel via het binnenland naar het noorden gereden (dat staat bekend voor de meters (3-20 meter) golven voor het surfen)
Gelukkig was het niet erg druk op de weg, en wel vanwege het volgende: De amerikanen zijn erg lui, alle auto's zijn automaten, scheelt schakelen. Maar als je gewend bent dat je een koppeling hebt, is het even wennen. Ik heb een paar keer de rem ingedrukt met de gedachte dat het de koppeling was.. iedereen die auto rijd, weet dat je dat met kracht doet, en met een nieuwe auto betekend dat dus een remweg van 4 meter.. leuk als je 60 rijd :P Gelukkig geen verkeer achter mij gehad.

De stranden waren super! Sowieso een prachtig eiland, en buiten Honolulu is het eiland heel relax en rustig. In 2 uur, als het verkeer meezit, rij je het eiland rond. Golven vielen beetje tegen, maar toch lekker gezwommen. Schildpadden gezien, die zijn iets groter dan in de gemiddelde intratuin :)

Helaas gaat de tijd veel te snel, en voor ik het wist moest ik de auto weer terug brengen en weer aan het werk. Gelukkig geen schade aan de auto, weer volgetankt en klaar voor de volgende gebruiker.

Vandeweek op weg naar Bora Bora! Ook daar een overnachting, gaat helemaal goed komen.

Groetjes Wouter

  • 01 December 2012 - 12:21

    Alie:

    Heey wouter ... leuk verslag !!
    Het verhaal over de automaat is erg herkenbaar voor mij haha ... ik sta ook regelmatig met beide voeten op de rempedaal met als gevolg dat ik met mn neus op het stuur lig ...

    Veel succes verder met je prachtige baan en we zien je verslagen wel weer verschijnen. Als je terug bent moeten we maar een keertje langskomen om al je verhalen te vertellen.

    Groetjes uit Wijnjewoude
    Jeen en Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 17794

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: