We zijn er bijna! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Wouter Verton - WaarBenJij.nu We zijn er bijna! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

12 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Het is ondertussen alweer veel te lang geleden dat ik een berichtje op mijn website heb gepost, dus het word maar weer eens tijd om de laptop erbij te pakken, word te openen, en mijn belevingen uit te typen. Het vorige berichtje was ruim voor mijn verjaardag, en ondertussen zijn de kinderen alweer langs de huizen gegaan voor snoep (dat word tegenwoordig op 10 november gevierd? Kinderen in hongersnood?:P)

Natuurlijk ben ik op mijn verjaardag wezen zwemmen met dolfijnen. Wat gaaf! :D Mocht je ooit de kans hebben om dat te gaan doen, zeker niet laten schieten. De tijd vliegt natuurlijk om, maar gelukkig heb ik de foto's nog. Voor ik het wist, was het tijd om uit het water te gaan, en weer terug aan het werk. Ondertussen ben ik alweer 4 maanden aan boord, een ruime 120 dagen achter elkaar gewerkt, en ik heb er weinig tot geen last van. Ik kan me goed herinneren dat ik na 8 dagen werken, gewoon 8 uur, moe was, maar dit is toch even anders.

Omdat ik in de middag mijn collega vervang in de Neptune Lounge, heb ik helaas weinig tijd aan wal. De cruise die we nu varen, heeft sowieso voornamelijk zeedagen (14 dagen cruise, 6 havens) en de meeste havens komen we aan rond 8 uur, en 14 uur varen we weer uit.

Wat heb ik allemaal meegemaakt aan boord? Van alles! Korte opsomming: gasten vacuum in bad, 2 blinde Duitsers samen op vakantie (kun je trouwens zeeziek worden als je blind bent? Zeeziekte ontstaat toch doordat de hersenen merken dat je evenwichtsorgaan en wat je ziet niet overeen komt? Goede vraag voor de Quest! :P), tientallen interessante vragen, en natuurlijk veel zon. Die vragen zouden we eigenlijk allemaal op moeten schrijven, zoals mijn vraag van vandaag: waarom is het licht van de vuurtorens niet zichtbaar overdag? Nog een andere mooie die ik hoorde: De cruise director aan boord, de man die alles aan elkaar praat enzo, had als vraag gekregen: waar slaapt de crew? Hij had daarop geantwoord met: gewoon, aan wal. 's avonds worden ze opgepikt met helikopters. Volgende dag op de receptie, kregen wij een bloedserieuze klacht binnen, dat de helikopters teveel geluid maken, gast had hele nacht niet kunnen slapen. Er zijn momenten dat ik aan de toekomst van de mensheid begin te twijfelen...

Ik werk weer aan de receptie zelf! En ben er erg blij mee. Gasten fysiek helpen is toch net even wat leuker dan als callcenter medewerker aan de telefoon hangen. Ik ben ondertussen ook tot de conclusie gekomen, als Engels je moedertaal is, is mijn naam niet uit te spreken. Ik stel me ook sinds kort dan maar voor als Walter. (Gasten krijgen enquêtes aan het einde van de cruise, en mijn naam komt altijd als Walter naar voren, Wouter schijnt er niet in te gaan..) ..( Tot nu toe altijd positief in de enquêtes, erg leuk om te lezen!)

Nu natuurlijk het einde van mijn contract voorzichtig dichterbij komt, moet ik toch maar even goed nadenken wat ik met mijn vakantie ga doen. Uitslapen en genieten van uitslapen komt zeker in de agenda te staan, een vakantie naar Kaapverdië staat ook al in het vooruitzicht, maar verder nog maar even zien :) Ik heb nog 2 maanden om na te denken wat ik wil gaan doen :)

Sinterklaas komt nu echt dichterbij, en ik heb nog geen pepernoot gezien.. :( Wil iemand daar minimaal 1 zak van inslaan? :P Dat is toch wel een gemis hoor :)

Hawaii ligt in het vooruitzicht, en ik ben al uitgenodigd door onze penthouse gasten om mee te gaan duiken. Erg aantrekkelijk aanbod, en wie kan er nou nee zeggen tegen penthouse gasten?

Groetjes vanaf de Caribische zee

Wouter

  • 12 November 2012 - 18:23

    Nemo:

    He die Walter(hoop niet dat je net zo sjaggie bent als de Walter van Jeff Dunham)

    Nou ik zit ook weer op de boot...via Terschelling naar Vlieland... heb net 10 dagen "verdiende" vakantie gehad, streekein en even naar mijn zusje in Dordrecht.
    Dat naam probleem heb ik ook, ze noemen mij Nemo in Engeland...
    Tsja ik heb er niet veel van meegekregen maar ik vind het ook gek dat ze 11 november een dag eerder doen omdat het dan toevallig op zondag valt... bij mijn ouders komen ze vanavond, dat is veel beter
    Is de kaart nou inmiddels al een keer aangekomen?
    Zal even kijken of ik de golfjes tussen Vlieland en Terschelling kan overleven met de snelboot voel je ze toch net wat meer dan met een cruiseschip... Veel succes nog en tot in januari denk ik

    Nemo

  • 15 November 2012 - 01:05

    Wouter:

    Heyy Menno! (heerlijk he, nederlandse namen :P)

    Ik denk dat de gemiddelde snelboot veel schokkeriger is dan dit schip ooit zal zijn. Als het beweegt, gaat het heel traag.. (veel beter voor alle oudjes :P)

    Hoop dat je goed hebt genoten van je vakantie! Zal wel even rustig zijn op het eiland, voor de drukte weer gaat beginnen met de kerst, en januari is natuurlijk doodstil. Ik kom wel even kijken op vlie :)

    Tot dan!
    Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 17792

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: