En we cruisen verder! - Reisverslag uit Puerto Quepos, Costa Rica van Wouter Verton - WaarBenJij.nu En we cruisen verder! - Reisverslag uit Puerto Quepos, Costa Rica van Wouter Verton - WaarBenJij.nu

En we cruisen verder!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

18 Oktober 2012 | Costa Rica, Puerto Quepos

Als je zo je leven opeens omgooit, merk je hoe snel je kunt wennen aan iets nieuws. Van compleet op jezelf wonen, eigen huis en genoeg ruimte om je heen, naar een gedeelde kamer, die ten grootte is van een gemiddeld schuurhok (badkamer daar niet bij ingerekend) & van zelf koken/boodschappen doen, naar oneindige buffetten en roomservice.

Zoals je vast kunt indenken, sommige van de veranderingen zijn grote voordelen natuurlijk. Ik zal thuis weer moeten wennen aan het gevoel van een afwasborstel, en wat zijn die machines met glazen deurtjes ook alweer? Iets met zeep? 40 graden?

Maar het is natuurlijk ook heerlijk om door het schip en de havens heen te kunnen lopen. Mensen aan boord hebben soms heel lang gespaard, of was altijd hun wens om deze, of een van de andere, cruise te maken, en het is mijn dagelijkse leven. Je gaat je dagen meer bekijken als: Ow, morgen Ketchikan? Daar hebben ze heerlijke pizza! Aruba? Poffertjes! Om maar een voorbeeld te noemen.

Uitgaan is hier niet te vergelijken met Nederland. Waar kun je nou voor minder dan een tientje een te gekke avond hebben? Om de crewparties maar even buiten beschouwing te laten :) (en binnenkort overnachting in Hawaii, Bora Bora en Panama City...)

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar aan wat niet? Je raakt er snel aan gewend om per minuut te internetten, in plaats van je UPC pakket thuis, en als je sinds het begin 7 dagen per week werkt, gemiddeld 9-10 uur per dag, dan word dat ook snel normaal. Alleen die stomme tijdsveranderingen..

Omdat nu de helft van mijn contract erop zit, is mijn werk veranderd. Ik werk nu op de front office, in plaats van aan de telefoon. Is even wennen, ik heb nog wel eens de neiging om te zeggen: can I put you on hold for a brief moment? Als ik ga controleren of een dvd aanwezig is, maar goed, dat is een kwestie van omschakelen. Daarnaast werk ik nu ook in de Neptune Louge. Dat is de exclusieve lounge voor onze Penthouse en Deluxe Verandah Suite gasten. Dan hoeven ze niet helemaal naar de receptie te lopen, plus het gastcontact is nog intenser. Ik doe dit samen met 1 collega.
Ik ben blij dat ik weer aan de balie werk, dat is toch een stukje leuker dan aan de telefoon, het contact met gasten is veel beter, in plaats van alleen een stem, krijg je er ook een gezicht bij, kan je net wat makkelijker op inspelen.

Iedereen natuurlijk bedankt voor de leuke berichtjes! Altijd leuk om te lezen :) En Dina, het valt best mee hoor, om dagelijks te werken. Ik heb nog geen dag gehad dat ik geen zin had om te werken (opstaan is een ander verhaal) Wel ben ik de enige die een dagelijks ritme blijft houden. In Nederland ging ik altijd eerst 's morgens hardlopen, dat heb ik hier aan boord geschrapt, want zo'n minirondje moet ik toch wel een tientallen keren hebben gelopen voordat ik het gevoel heb dat ik heb gedaan, maar ik ben de enige van de Front office die gewoon normaal ontbijt. Ik kan niet zonder :P Daarnaast in mijn pauze, als die langer is dan 2 uur, fitness, of anders sporten na het werk. Al die buffetten moeten toch ergens worden verbrand he ;)

Waar ben ik nu?
Ik ben alweer hard op weg naar San Diego. Komende haltes zijn bijna gelijk als op de east-bound run, alleen bezoeken we nu ook Colombia, in plaats van Nicaragua. Nog 4 cruises, 4x nieuwe mensen aan boord, en dan 2 weken dry dock op de Bahama's, en Wouter vliegt weer terug naar het koude kikkerlandje. Nieuw contract? Zeker weten! Waar? Geen idee!

Groetjes Wouter

  • 18 Oktober 2012 - 06:35

    Petra:

    Lieve wouter,wat fijn te lezen dat alles naar wens gaat!!we missen je wel ,kan niet wachten tot we weer een rondje Rembrandt doen!!hahah ik hou je verslagen goed bij en hoop je snel weer Live te zien.

    Vanuit ons kikkerlandje een dikke knuffel ,Liefs Petra!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Jeen En Alie:

    hey Wouter ontzettend leuk om jou via deze site te volgen. Succes verder met je prachtige baan ... een mooie manier om iets van de wereld te zien.
    Veel geluk en tot ziens !

    Groetjes vanuit Wijnjewoude ( waar ligt dat ook alweer ??? haha)

  • 18 Oktober 2012 - 13:15

    Menno:

    die wouter,klinkt goed allemaal... ben nog steeds aan het twijfelen of ik dat ook wil doen, misschien moet ik nog maar eens met je praten als je weer terug bent kijken of ik dan omsla... klinkt wel goed iig...nog bedankt voor de adressen iig
    veel succes daar nog
    groeten

  • 18 Oktober 2012 - 16:28

    Peter:

    Hey meneer Verton,

    Weer een leuk verslag met leuke verhalen. Je ziet veel van de wereld en daarbij geld verdienen, kan niet beter. Ik ben hier in Nederland alweer druk aan het sparen, want na mijn reisavontuur was mijn zak met geld op.

    Nog veel succes met cruisen! ;)

    Groet,

    Peter

  • 18 Oktober 2012 - 17:33

    Peter:

    leuk vooruitzicht een nieuw contract, als het dezelfde route nog eens wordt?



  • 18 Oktober 2012 - 23:09

    Sake:

    Hey wouter,

    Sinds jullie, jij en marjan, aan het cruisen geslagen zijn, duikt de naam HAL overal op,In tijdschriften, in de krant (LC) en zelfs bij omroep MAX.
    Daar is wekelijks een soort van real life soap over het wel en wee van mensen op een cruise richting de Noordkaap.

    Maar het schiet al weer aardig op lees ik. En er komt vast een volgend avontuur achter aan.

    Keep us posted.

    Groeten,

  • 18 Oktober 2012 - 23:09

    Sake:

    Hey wouter,

    Sinds jullie, jij en marjan, aan het cruisen geslagen zijn, duikt de naam HAL overal op,In tijdschriften, in de krant (LC) en zelfs bij omroep MAX.
    Daar is wekelijks een soort van real life soap over het wel en wee van mensen op een cruise richting de Noordkaap.

    Maar het schiet al weer aardig op lees ik. En er komt vast een volgend avontuur achter aan.

    Keep us posted.

    Groeten,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 17839

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 18 Januari 2013

Cruising around the world

Landen bezocht: